پرطرفدارترین مقصدهای سفر برای ماه عسل

پرطرفدارترین مقصدهای سفر برای ماه عسل

عسل ترین سفر

انتخاب مکانی برای سفر همیشه مهم و اساسی است. اما اگر قرار باشد این سفر، سفر ماه عسل باشد حتما حساسیت در انتخاب آن بیشتر است، چرا که این سفر یک سفر خاطره انگیز برای زوج هاست. اینکه ماه عسل را در کدام کشور و چه آب و هوایی بگذرانید، بستگی به سلیقه شما دارد. شاید شما اهل سفر به طبیعت باشید و با حضور در مناطق بکر و دور از دسترس این سفر را عسل کنید یا اینکه اهل بوم گردی باشید و دلتان بخواهد مناطق روستایی و بومی را بگردید. شاید علاقه مند به آب و هوای آفتابی، بارانی یا برفی باشید یا انتخاب شما مکان و منطقه ای سردسیری  یا بالعکس گرمسیری باشد. در هر حال انتخاب مکان سفر برای ماه عسل با شماست و ما در این نوشته چند مقصد را برای سفر پیشنهاد میدهیم.

بالی، اندونزی

جزایر بالی مقصدی ایده آل برای ماه عسل در تمام فصول سال است. این جزایر دو اقیانوس آرام و هند را به هم پیوند داده است و به همین علت این منطقه آب و هوای عجیبی دارد. دریای شفاف، ساحلی با شن های سفید و تمیز، کشتی های تفریحی، زمین های گلف و تنیس و هتل های لوکس این جزایر زبانزد است. اگر اهل هنر باشید حتما به موزه اصلی بالی با ظروف سفالی، عروسک های خیمه شب بازی، منسوجات و ماسک های نقاشی شده سر خواهید زد و اولواتو را خواهید دید ،یکی از معابد دیدنی بالی بر فراز صخره مرجانی سیاه رنگ. از طرفی این جزایر مرکز مهمی برای موسیقی است و می توانید تجربه شنیدن نواهای جدید را در کنار سایر زیبایی های این جزایر برای خود انتخاب کنید. اگر به بالی سفر کردید حتما نانسی گورنج را امتحان کنید. برنج سرخ شده با ترکیبی از گوشت و سبزیجات محبوب ترین غذای این منطقه است.

کوسامویی، تایلند

کوسامویی جزیره ای بزرگ در خلیج سیام است، یکی از زیباترین و محبوب ترین نقاط تایلند که "کو" به معنی جزیره و سامویی  "بهشت امن" است. سواحل ماسه ای سفید، صخره های مرجانی و درختان نارگیل این منطقه دیدنی است. اگر اهل باران هستید فصل بارانی و اگر سرمایی هستید فصل گرم سامویی را انتخاب کنید. در ساحل گردی های خود ساحل منام، باپت و بودای بزرگ را جای دهید و حتما به پارک ملی دریایی آنگ تونگاین سر بزنید و میمون دم دراز آسیایی، سمور آبی و عقاب دریایی را از نزدیک تماشا کنید و اگر واقعا دوستدار حیوانات هستید به کمپ فیل ها، تئاتر میمون ها در حالی که دوچرخه سواری میکنند و ساز میزنند و شنا میکنند و مزرعه مارها و کروکودیل ها بروید و عکاسی کنید. عکس های شما در سفر ماه عسل همیشه ماندگار می ماند و اگر در این عکس های دو نفره حیوانات مورد علاقه شما هم باشند خاطره ای بی نظیر را برایتان رقم خواهد زد.

فلورانس، ایتالیا

اگر اهل معماری، گالری گردی و اثار هنری هستید برای ماه عسل فلورانس را انتخاب کنید، یکی از زیباترین شهر های تاریخی جهان را. مکانی که روح رنسانس و هنر در آن تجلی یافته است و هر ساله میلیون ها نفر از آن دیدن می کنند. اگر فلورانس را انتخاب کنید هزینه شما هم کمتر خواهد شد چرا که از ونیز و رم ارزان تر است و از طرفی جذابیت های آن بیشمار. هوای اینجا نسبتا معتدل است و پاییز و بهار ایده آل ترین زمان سفر به این منطقه است. 

در گشت و گذار های عاشقانه ی خود به کلیسای جامع فلورانس، موزه آثار کلیسای جامع، پونتر و چیواولین پل فلورانس و باغ های بابولی سر بزنید و در تمام گردش های خود از معبد ها غافل نشوید.

دریاچه لوئیز، آلبرتای کانادا

مکانی برای زوج هایی که عاشق دریا و یخ و برف هستند. دریاچه لوئیز در پارک ملی بانف در میان کوه های صخره ای جنوب کانادا  واقع شده است. رودخانه ای یخی با منظره ای بی نظیر و فراموش نشدنی، اسکیت روی یخ، پیاده روی روی برف، سورتمه سواری، قایق سواری در رودخانه خروشان، کوهنوردی و اسب سواری از جمله امکانات ناب این دریاچه یخی زیباست. اولین کسی که این دریاچه را دید نام آن را " دریاچه ماهی کوچولو" نامید بعد به خاطر آب سبز زمردی آن نامش را "زمرد دریاچه" نامیدند و در نهایت در سال 1884 نام این دریاچه لوئیز شد. در کنار این دریاچه سفر کردید حتما وسایل گرم و پوشاک مناسب را فراموش نکنید.

یونان

یونان مقصد ایده آلی برای ماه عسل به یاد ماندنی شماست؛ کشوری در جنوب شرقی اروپا و جنوب شبه جزیره ی بالکان با سواحل زیبا، ساختمان هایی با معماری های تاریخی و جذاب، غذاهای خوشمزه و البته مقرون به صرفه. شما با 25 تا 60 یورو می توانید در یکی از هتل های یونان اقامت کنید و هزینه لوکس ترین غذای شما در بهترین رستوران 30 یورو است. اگر از نظر علاقه  و هزینه مقصد انتخابی شما شد یونان به مجموعه تاریخی آکروپولیس سر بزنید تا تاریخ یونان و آتن را بهتر درک کنید، در سواحل یونان هم روی شن های سفید دراز بکشید و از تابش آفتاب لذت ببرید. اگر قصد سفر به یونان را دارید فصل تابستان مناسب است چرا که در آن زمان می توانید در جشنواره هلنیک مشهورترین فستیوال هنری آتن هم شرکت کنید و تئاتر ببینید و موسیقی بشنوید. در این سفر شهر باستانی دلفی و غار ملیسانی و کوه المپوس مامن خدایان دنیای باستانی را هم ببینید.

با برنامه ریزی دقیق می توانید معبد زئوس و جزیره سانتورینی را هم بازدید کنید. اگر از نظر هزینه مشکلی نداشتید پیشنهاد آخر و طلایی ما در یونان جزیره پرطرفدار و البته گرانقیمت میکونوی است. مکانی مناسب و به یاد ماندنی به خصوص برای زوج های جوان و گذراندن یک ماه عسل رویایی.

بدروم، ترکیه

بدروم شهر بندری در استان موغله ترکیه و در منطقه دریای اژه در جنوب غربی این کشور است. مکانی جذاب که هیچ وقت تکراری نمیشود با سواحل زیبا، رستوران های شیک و بوتیک هتل های دیدنی. اگر زوج آرامی هستید و اهل آرامش این شهر درست ترین انتخاب برای شماست چرا که آرامش  در اینجا همیشگی است. جولای گرم ترین و ژانویه سردترین ماه سال در بدروم است. اگر به بدروم سفر کردید به یکی از عجایب هفتگانه دنیای باستان آرامگاه هالیکار ناسوس یکی از بزرگترین پادشاهای ماسول سر بزنید و سپس بالای قلعه بدروم بروید و از بالای این قلعه قرن پانزدهم میلادی شهر را تماشا کنید و اگر اهل دنبال کردن سریال های ترکی هستید با صرف تنها 30 دقیقه خود را به یکی از روستاهای ترکیه برسانید و روستاگردی را هم در برنامه بازدید های خود قرار دهید. تور سافاری حمام ترکی و بازار تور گوتریس را هم جز لیست بازدیدها بگذارید و از قلم نیندازید.

نوشیدن قهوه یا چای ترکی همراه با باقلوا را در کوچه پس کوچه های بدروم از دست ندهید و تا جایی که می توانیدوقت سفر خود را برای خرید صرف نکنید. ماه عسل فرصت مناسبی برای گشت و گذار و البته استراحت است و کسی از شما توقع سوغات ندارد پس با خیال راحت به علاقه مندی های خود بپردازید و از سفر لذت ببرید.

هر کدام را که انتخاب کردید ماه عسل به شما و همسرتان خوش بگذرد smiley

موارد مرتبط

آشنایی با فرودگاه بین المللی بوشهر

آشنایی با فرودگاه بین المللی بوشهر

فرودگاه بین المللی بوشهر در حدود ۹۰ سال قبل یعنی در سال ۱۳۰۷ و دقیقا مطابق با دورانی که اولین پروازهای بین المللی با هواپیمای کوچک در اقصی نقاط جهان و علی الخصوص آسیا و خاورمیانه انجام می ‌شدند، تاسیس شد...

ادامه مطلب
خوردنی های خوشمزه عمان

خوردنی های خوشمزه عمان

غذاهای خوشمزه‌ی کشور عمان، بخش جذابی از فرهنگ منحصر به فرد مردم آن است. پیشنهاد می‌کنیم در سفر به این کشور، به هیچ وجه غذاهای سنتی آن را از دست ندهید.

ادامه مطلب
جاذبه های گردشگری مسقط

جاذبه های گردشگری مسقط

شهر مسقط، پایتخت کشور پادشاهی عمان، شاید به نظر کوچک و خالی از جاذبه باشد اما طبیعت بکر و شگفت انگیز آن را از دست ندهید...

ادامه مطلب