آنچه باید درباره بوشهر بدانید.

در ایران شهرهای زیبای بسیاری وجود دارد که هرکدام از آن ها دارای قدمت و تاریخچه منحصر به فرد است.هنگام ورود به بعضی از این شهرها،اتمسفر خاص آن شهر وجود شما را فرا میگیرد و بوشهر یکی از شهرها است.این موضوع برای خود من که اهل شهر بوشهر نبودم اتفاق افتاد.زمانی که پای خود را در شهر گذاشتم یک حس جاذبه مرا به سمت دریا کشاند و وجودم سراسر پر از آرامش شد.صدای موج کنار ساحل حس آرامش عمیقی به من داد به صورتی که بعد از گدشت چند سال اقامت من در بوشهر هنوز این آرامش همراه من زنده است.حال نیز بد نیست اطلاتی راجع به این شهر به شما بدهم.با من همراه باشید.

جمعیت  شهر بوشهر بالغ بر 220 هزار نفر است که از این نظر به سومین شهر پرجمعیت جنوب کشور بدل شده است.این نکته قابل توجه است که تمام مردم بوشهر مردم محلی آن نیستند و بوشهر پذیرای مردم شهر های دیگر همچون شیراز،تنگستان،کازرون و آبادان است که در بوشهر ساکن هستند.

بوشهر که در اسناد و مدارک تاریخی به نام های رام اردشیر، ابوشهر، بُخت اردشیر، لیان و ریشهر نیز نامیده شده است یکی از قدیمی ترین و مهمترین شهرهای ایران در جنوب کشور بوشهر است که با دارا بودن اسکله تجاری و مسافری،نیروگاه اتمی و میدان های پارس جنوبی هرچه بیشتر به اهمیت خود اضافه میکند.از طرف دیگر بوشهر دارای یکی از قدیمی ترین فرودگاه های کشور است که روزانه پرواز مختلفی به تهران،مشهد،کیش،اصفهان و خارک انجام می دهد.البته این نکته شایان اهمیت است که فرودکاه بوشهر،فرودگاه نظامی نیز هست که روزانه پروازهایی برای حفظ امنیت در خلیج فارس انجام میدهد و در جنگ نیز برای اسکورت و پشتیبانی از نفتکش ها و مخصوصا  محافظت از جزیره خارک روزانه پروازهای متعددی انجام میشد.همچنین بوشهر دارای پایگاه دریایی است که یکی از رشادت های این نیرو شرکت در عملیات مروارید بوده است.

حرف آخر آنکه بوشهر را باید دید.در کوچه هایش قدم زد.فنجان چایی با مردم نوشید هوایش را تنفس کرد.هرچند که هوایش گرم است اما ارزش آن را دارد که شما در آن پباده قدم بزنید.در مطالب بعد در رابطه با مکان های دیدنی بوشهر مطلب خواهیم گذاشت.

منبع:ویکی پدیا

نویسنده:هیرتاش ترک قشقایی

موارد مرتبط

آشنایی با فرودگاه بین المللی بوشهر

آشنایی با فرودگاه بین المللی بوشهر

فرودگاه بین المللی بوشهر در حدود ۹۰ سال قبل یعنی در سال ۱۳۰۷ و دقیقا مطابق با دورانی که اولین پروازهای بین المللی با هواپیمای کوچک در اقصی نقاط جهان و علی الخصوص آسیا و خاورمیانه انجام می ‌شدند، تاسیس شد...

ادامه مطلب
خوردنی های خوشمزه عمان

خوردنی های خوشمزه عمان

غذاهای خوشمزه‌ی کشور عمان، بخش جذابی از فرهنگ منحصر به فرد مردم آن است. پیشنهاد می‌کنیم در سفر به این کشور، به هیچ وجه غذاهای سنتی آن را از دست ندهید.

ادامه مطلب
جاذبه های گردشگری مسقط

جاذبه های گردشگری مسقط

شهر مسقط، پایتخت کشور پادشاهی عمان، شاید به نظر کوچک و خالی از جاذبه باشد اما طبیعت بکر و شگفت انگیز آن را از دست ندهید...

ادامه مطلب