دانستنی های مهم شهر پکن

دانستنی های مهم شهر پکن

 

 

اگر قصد سفر به پکن را دارید خوب است که پیش از سفر اطلاعاتی چون زبان مردم، جمعیت، اختلاف ساعت و.... را بدانید که بدون شک در طی سفرتان به شما کمک خواهند کرد.

 

زبان مردمان پکن: چینی

پول رایج در پکن: یوان

اختلاف ساعت با ایران: چهار ساعت و ۳۰ دقیقه از تهران جلوتر است.

دین: در پکن دین های مختلفی رواج دارد، از جمله مهم ترین آن ها می توان به اسلام، تائوئیسم، آئین کنفوسیانیسم، بودیسم و مسیحیت اشاره کرد.

جمعیت: بنابر سرشماری سال ۲۰۱۶ میلادی، پکن حدود ۲۱.۵ میلیون جمعیت دارد.

موقعیت اقتصادی: پکن از نظر موقعیت اقتصادی جایگاه خوبی دارد. اقتصاد این شهر بیشتر بر پایه تولیدات است. ساخت و ساز نیز نقش مهمی در رشد اقتصادی این شهر ایفا می کند و در آخر نیز کشاورزی از دیگر ارگان های مهمِ فعال در این راستا به شمار می آید.

سوغات: صنایع دستی، پوشاک، مجسمه های تزیینی، زیورآلات، عطر، ادویه و عروسک

وضعیت بهداشت: پکن از نظر مراکز درمانی وضعیت بسیار خوبی داشته و با معیارهای جهانی سلامت مطابقت دارد. در این شهر انواع درمان های سنتی و مدرن اجرا می شوند. نکته ای که در چند سال اخیر باعث نگرانی ساکنان این شهر شده، آلودگی هوا و زیاد شدن آلاینده های مضر در سطح شهر است.

وضعیت تحصیل و آموزش:پکن از نظر آموزشی و مراکز تحصیلی بسیار قوی است و دانشگاه ها و آموزشگاه های متعددی دارد.

 

 

جشنواره ها و تعطیلات رسمی چین | سال ۲۰۱۸

دانستن زمان تعطیلات رسمی و جشنواره های هر کشور نیز می تواند نقش مهمی در سفرتان داشته باشد. در طی این تعطیلات بسیاری از مراکز اداری و تجاری فعالیت نمی کنند به همین خاطر اگر از زمان آن ها اطلاع داشته باشید می توانید با دقت بیشتری برای گردش و تفریح های خود برنامه ریزی کنید. در اینجا تعطیلات رسمی در کشور چین را بیان می کنیم.

 

 

زمستان:

۱ ژانویه (۱۱ دی): سال نو

۱۵ فوریه (۲۶ بهمن): نیو یرز ایو چینی

۱۶ فوریه (۲۷ بهمن): سال نوی چینی

۱۷ تا ۲۱ فوریه (۲۸ بهمن تا ۲ اسفند): سال نوی چینی

۸ مارچ (۱۷ اسفند): روز زن

بهار:

۵ و ۶ آوریل (۱۶ و ۱۷ فروردین): فستیوال مینگ

۳۰ آوریل و ۱ می (۱۰ و ۱۱ اردیبهشت): روز کارگر

۱۸ جون (۲۸ خرداد): فستیوال دراگون بوت

پاییز:

۲۴ سپتامبر (۲ مهر): فستیوال مید آتم

۱ تا ۵ اکتبر (۹ تا ۱۳ مهر): روز ملی

۱۷ اکتبر (۲۵ مهر): جشنواره چانگ یونگ

 

*ساعت های اداری در پکن                                        

9 الی 18

 

 

آب و هوا در پکن

آب و هوا به طور کلی در پکن معتدل است و می توان در آن چهار فصل را تجربه کرد. در این شهر در تمام اوقات سال اختلاف دما بین شب و روز وجود دارد.

مارس تا می (اواسط اسفند تا اواسط اردیبهشت): وضعیت دمای هوا در بهار یکسان نیست و شاید یک روز کاملا گرم و روز دیگر سرد باشد. نکته قابل ملاحظه درباره پکن در این فصل، وجود گرد و غبار در هواست به همین خاطر سفر در این زمان به افرادی که دارای حساسیت های فصلی یا بیماری های قلبی و تنفسی هستند، پیشنهاد نمی شود. بهار را در این شهر با شکوفه های رنگارنگش می شناسند که چهره شهر را به یک باره دگرگون می کنند.

ماه جون تا آگوست (اواسط خرداد تا اواسط مرداد): هوا در این بازه زمانی در شهر پکن بسیار گرم با آفتاب سوزان است و به گردشگران پیشنهاد می شود که هنگام ظهر بیرون نروند تا دچار آفتاب زدگی نشوند. اگر در تابستان به پکن می روید حتما با خود کرم ضد آفتاب، چتر همراه داشته باشید.

سپتامبر تا نوامبر (۱۰ شهریور تا ۱۰ آبان): پاییز زیباترین فصل در پکن به شمار می آید و با برگ های رنگارنگ درختانش از شهرنشینان پذیرایی می کند.

دسامبر تا فوریه (۱۰ آذر تا اواخر بهمن): میانگین دمای این فصل حدود ۰ درجه سانتیگراد است. زمستان های پکن همیشه هوایی سرد و خشک دارند.

 

 

 

 

موارد مرتبط

آشنایی با فرودگاه بین المللی بوشهر

آشنایی با فرودگاه بین المللی بوشهر

فرودگاه بین المللی بوشهر در حدود ۹۰ سال قبل یعنی در سال ۱۳۰۷ و دقیقا مطابق با دورانی که اولین پروازهای بین المللی با هواپیمای کوچک در اقصی نقاط جهان و علی الخصوص آسیا و خاورمیانه انجام می ‌شدند، تاسیس شد...

ادامه مطلب
خوردنی های خوشمزه عمان

خوردنی های خوشمزه عمان

غذاهای خوشمزه‌ی کشور عمان، بخش جذابی از فرهنگ منحصر به فرد مردم آن است. پیشنهاد می‌کنیم در سفر به این کشور، به هیچ وجه غذاهای سنتی آن را از دست ندهید.

ادامه مطلب
جاذبه های گردشگری مسقط

جاذبه های گردشگری مسقط

شهر مسقط، پایتخت کشور پادشاهی عمان، شاید به نظر کوچک و خالی از جاذبه باشد اما طبیعت بکر و شگفت انگیز آن را از دست ندهید...

ادامه مطلب