جشنواره های دبی

آشنایی با جشنواره های دبی

 

 

در چند دهه اخیر دبی توانسته خود را به عنوان یکی از برترین مقاصدگردشگری به دنیا بشناساند و سالانه میلیون ها نفر از سرتاسر جهان برای سپری کردن تعطیلات با رزرو تور یا خرید بلیط هواپیما به این شهر عربی سفر می کنند. جالب است بدانید در شهر دبی فستیوال های متعددی برگزار می شود که هرکدام علاقه مندان خاص خود را دارند. شاید اسم فستیوال خرید دبی را شنیده باشید که بدون شک جزء محبوب ترین جشنواره های دبی است اما علاوه بر این، فستیوال های متعدد و جذاب دیگری هم در دبی برگزار می شود که در ادامه آن ها را به شما معرفی می کنیم. با ما همراه باشید.

 

 

جشنواره خرید دبی  Dubai Shopping Festival /

 

 

دبی جاذبه های فراوانی دارد اما بیش از هرچیز به بهشت خریداران تبدیل شده است و مسافران از اقصی نقاط جهان برای خرید کردن به دبی می آیند. اگرچه در تمام طول سال می توان خریدی لذت بخش در دبی داشت اما به ویژه ماه ژانویه بهترین زمان برای خرید در دبی است. با فرارسیدن سال نو و به مدت یک ماه جشنواره خرید دبی برگزار می شود و تمام فروشگاه ها، مراکز خرید و شعبه های برندهای مشهور محصولاتشان را با تخفیف هایی شگفت انگیز و قابل توجه به مشتریان عرضه می کنند. جشنواره خرید دبی از سال ۱۹۹۶ تاکنون برگزار می شود و یکی از طولانی ترین جشنواره های دبی محسوب می شود. اگر به خرید از برندهای مشهور دنیا علاقه دارید در این جشنواره می توانید با بهترین قیمت ها بهترین محصولات را خریداری کنید.

 

 

فستیوال موسیقی جاز  Dubai Jazz Festival /

 

 

یکی دیگر از جشنواره های دبی مربوط به موسیقی و سبک جاز است. این فستیوال سالانه در شهر رسانه ای دبی برگزار می شود و هنرمندان و علاقه مندان به موسیقی جاز را از سرتاسر جهان به سمت خود می کشاند. این فستیوال در حقیقت توسط گروه ایرلاین های امارات برگزار می شود و بیش از ۱۵ سال است که در سبک جاز، بلوز و … برگزار می شود. فستیوال موسیقی جاز هر ساله در ماه فوریه برگزار می شود، اما بلیط شرکت در این فستیوال در تمام طول سال قابل رزرو و خرید است. به طور مثال در جشنواره سال ۲۰۱۵ افراد مشهور عرصه موسیقی مثل استینگ، جان لجند و جیمز بلانت حضور داشتند.

 

فستیوال عروس دبی  Dubai Bride Show /

 

 

اگر در زمینه آرایشگری، طراحی لباس عروس و … فعال هستید یا اگر صرفا به مباحث مرتبط با عروس و ازدواج علاقه مندید باید بدانید که یکی از جشنواره های دبی در همین زمینه برگزار می شود. فستیوال عروس دبی در طول ماه آوریل برگزار می شود و در این فستیوال جدیدترین مدل های لباس عروس، آرایش عروس، زیورآلات و هرچیز مرتبط با عروسی و مراسم ازدواج به نمایش گذاشته می شود. این فستیوال باشکوه در مرکز نمایشگاه های بین المللی دبی برگزار می شود و هزاران نفر از سرتاسر دنیا را ترغیب به سفر به دبی می کند.

 

جشنواره غذا  Taste Festival /

 

 

 

فستیوال مزه یا غذا یکی دیگر از مشهورترین جشنواره های دبی است که عاشقان غذا و شکم گردی را به دبی می کشاند. این فستیوال بین ماه های آوریل و می به مدت یک هفته در شهر دبی برگزار می شود و در طول جشنواره، بهترین سرآشپزها از سرتاسر جهان گردهم می آیند و بهترین و خوشمزه ترین طعم ها و مزه ها را در معرض نمایش و امتحان کردن قرار می دهند. علاوه بر غذا، جدیدترین تکنولوژی ها و ابزارهای آشپزی و تهیه و سرو غذا هم در جشنواره غذا دبی به نمایش گذاشته می شود.

 

نمایشگاه جیتکس دبی  GITEX /

 

 

در مورد جشنواره های دبی صحبت کردیم و حالا وقت آن است که نمایشگاه جیتکس را هم به شما معرفی کنیم. نمایشگاه تجهیزات و لوازم الکترونیکی و دیجیتالی هرساله در ماه اکتبر (مهرماه) برگزار می شود و قدمتی حدودا ۳۷ ساله دارد.

 

 

جدیدترین تکنولوژی ها، فناوری ها، ابتکارات و اختراعات در حوزه IT در این نمایشگاه در معرض بازدید عموم قرار می گیرد و عرضه کنندگان و خریداران با یکدیگر ملاقات می کنند. افرادی که علاقه مند به این حوزه هستند یا در این زمینه مشغول کار و فعالیت هستند در ایام برگزاری نمایشگاه جیتکس حتما به دبی سفر می کنند و خود را به این رویداد مهم تکنولوژی می رسانند.

 

جام جهانی اسب دوانی دبی  Dubai World Cup /

 

 

شاید شما هم شهرت اسب های عربی را شنیده باشید. جام جهانی اسب دوانی دبی یکی دیگر از جشنواره های دبی است که میزبان بهترین اسب های مسابقه از سرتاسر دنیاست.

 

 

این مسابقه هر سال در ماه مارچ-آوریل با شکوهی هرچه تمام تر برگزار می شود و جایزه ۱۰ میلیون دلاری آن هر اسب سواری را به شرکت در این مسابقه ترغیب می کند. علاوه بر مسابقه اسب دوانی، تجهیزات، ابزارآلات و جدیدترین ابتکارات ورزش اسب دوانی نیز در معرض نمایش عموم قرار می گیرد.

 

فستیوال بین المللی فیلم /   Dubai International Film Festival

 

 

شهر دبی با جاذبه های فراوانش هرکس با هرسلیقه ای را شیفته و مسحور خود می کند. همان طور که در بالا هم دیدیم جشنواره های دبی طیف متنوعی از سلایق و زمینه ها را شامل می شوند. فستیوال فیلم دبی یکی دیگر از جشنواره های دبی است که در سال های اخیر توانسته شهرت و اعتباری جهانی پیدا کند. فستیوال فیلم دبی (DIFF) حدود ۱۵ سال است که در دبی برگزار می شود و صدها فیلمساز از کشورهای منطقه و سرتاسر جهان آثار خود را برای رقابت در این جشنواره ارائه می کنند. فستیوال فیلم دبی معمولا در ماه دسامبر برگزار می شود و به معرفی فرهنگ عربی و فیلمسازان با استعداد منطقه می پردازد. هنرمندان مشهوری از سرتاسر دنیا و به ویژه هالیوود هم در این فستیوال شرکت می کنند که از این میان می توان به جورج کلونی، کیت بلانشت، مورگان فریمن و بن افلک اشاره کرد.

 

موارد مرتبط

آشنایی با فرودگاه بین المللی بوشهر

آشنایی با فرودگاه بین المللی بوشهر

فرودگاه بین المللی بوشهر در حدود ۹۰ سال قبل یعنی در سال ۱۳۰۷ و دقیقا مطابق با دورانی که اولین پروازهای بین المللی با هواپیمای کوچک در اقصی نقاط جهان و علی الخصوص آسیا و خاورمیانه انجام می ‌شدند، تاسیس شد...

ادامه مطلب
خوردنی های خوشمزه عمان

خوردنی های خوشمزه عمان

غذاهای خوشمزه‌ی کشور عمان، بخش جذابی از فرهنگ منحصر به فرد مردم آن است. پیشنهاد می‌کنیم در سفر به این کشور، به هیچ وجه غذاهای سنتی آن را از دست ندهید.

ادامه مطلب
جاذبه های گردشگری مسقط

جاذبه های گردشگری مسقط

شهر مسقط، پایتخت کشور پادشاهی عمان، شاید به نظر کوچک و خالی از جاذبه باشد اما طبیعت بکر و شگفت انگیز آن را از دست ندهید...

ادامه مطلب