نکاتی درباره ی سفر های هوایی

آداب سفرهای هوایی

 

 

پارکینگ خودرو: اگر قصد دارید با اتومبیل تان به فرودگاه بروید و آن را در پارکینگ فرودگاه پارک کنید، در یک دفترچه یاداشت، محل پارک کردن خودروی خود را در پارکینگ یادداشت کنید. حتی می توانید با توجه به درهای ورودی و خروجی پارکینگ فرودگاه ها، کروکی محل پارک خودروتان را در آن دفترچه رسم کنید. بعد از یک سفر طولانی، ممکن است فراموش کنید که خودرویتان را دقیقا کجا پارک کرده اید... با کشیدن کروکی، هنگامی که خسته از مسافرتی طولانی باز می گردید، به دنبال اتومبیل خود در پارکینگ فرودگاه سرگردان نمی شوید.

 

▪ لباس های تان را تقسیم کنید: گاهی شرکت های هواپیمایی، شما را حسابی عصبانی می کنند. آن هم وقتی است که به مقصد رسیده اید و منتظر برداشتن چمدان تان از میان چمدان ها هستید، ولی چمدان شما گم شده است! در این موارد برای اینکه بدون لباس نمانید، بهتر است هنگام بستن چمدان ها نیمی از لباس هایتان را در چمدان همسفرتان قرار دهید و نیمی از لباس های او را در چمدان خود. به این می گویند تبادل مسالمت آمیز.

 

 

▪ کیسه تهوع: همیشه و همیشه، جیب جلوی صندلی خود را کنترل کنید تا درون آن یک کیسه مخصوص هنگامی که کسی دچار تهوع و استفراغ می شود، وجود داشته باشد. این کیسه شاید به کار شما نیاید ولی می تواند لباس ها و سر و صورت شما را در برابر مسافر کناری شما در شرایط خطرناک محافظت کنده نجات دهد.

 

▪ شلوار و کفش راحت: هنگامی که برای مسافرت هوایی آماده می شوید، شلوار و کفش های راحت بپوشید. شلوارهای جین و تنگ و کفش های پاشنه بلند و محکم برای مسافرت هوایی مناسب نیست... برای آرامش بیشتر می توانید بر صندلی هایی بنشینید که به دور از راهروهای وسط هواپیما قرار دارند و از هدفون برای نشنیدن صدای موتور یا سروصدای درون هواپیما استفاده کنید.

 

 

▪ آرامش خیال: برای اینکه دچار استرس و اضطراب نشوید، زودتر از زمان تعیین شده در فرودگاه حاضر شوید و به گرفتن کارت پرواز و تحویل چمدان ها بپردازید.

 

▪ یک اسپری خوش بوکننده: گاهی شما در مسافرت های هوایی طولانی از بوی بدن یا پای همسفران خود ناراحت می شوید، در این شرایط می توانید یک عطر یا اسپری خوش بوکننده در کیف دستی خود قرار دهید و در چنین شرایطی از آن برای روی پوست صورت تان یا اطراف بینی تان استفاده کنید. شاید بی ادبی باشد اگر بخواهید در مقابل دیگر مسافران از اسپری های خوش بوکننده هوا استفاده کنید!

 

▪ غذاهای نه چندان دلچسب: اگر تجربه خوبی از غذاهای درون هواپیما ندارید، می توانید بخش هایی از غذا را که دوست ندارید، میل نکنید. مطمئن باشید که شما حتی اگر به دلیل بیماری سیستمیک نباید از غذاهای خاصی استفاده کنید، همیشه غذایی برای سیر کردن شما در هواپیما پیدا می شود، فقط کافی است مشکل خود را با مهمان دار در میان بگذارید.

 

 

▪ واقع بین باشید: انتظار نداشته باشید که تمام مراحل مسافرت هوایی شما بدون مشکل سپری شود. تاخیر در پرواز، ناتوانی در ارتباط برقرار کردن با مهمان داران در مسافرت های خارجی و پرواز و فرود یا اوج گرفتن همراه با سروصدا و تکان و... واقعیت های پرواز هوایی هستند. بنابراین از قبل خود را برای اتفاقات پیش بینی نشده آماده کنید. خوش بین باشید و ترس بی مورد به خود راه ندهید.

 

برچسب روی چمدان: قبل از رفتن به فرودگاه، اسم و شماره تلفن خود را روی چمدان و بسته های خود یادداشت کنید. گاهی ممکن است، بسته ها و چمدان هایی در میان وسایل سایر مسافران، مانند وسایل شما باشند و با این روش با خیال راحت وسایل تان را پیدا می کنید. همچنین اگر وسایل شما در قسمت بار گم یا جابه جا شود، مسوولان فرودگاه راحت تر می توانند شما را پیدا کنند و وسایل تان را تحویل تان دهند.

 

▪ ساعت پروازتان را چک کنید: شب قبل از پرواز، شماره اطلاعات پرواز فرودگاه را از مرکز اطلاعات شهر خودتان بگیرید، سپس با اپراتور مرکز، ساعت پروازتان را کنترل کنید و از احتمال تاخیر یا تغییر ساعت پرواز مطمئن شوید. می توانید سوال کنید، چه مدت قبل از پرواز می توانید در فرودگاه حاضر باشید... در فرودگاه های شهرهای کوچک تر، که تعداد پروازهای محدودی در طول روز انجام می گیرد، گاهی می توانید در زمان کوتاه تری پیش از پرواز در فرودگاه حاضر باشید.

 

▪ پروازهای یک سره بهترند: گاهی برای مسافرت به یک نقطه از جهان باید سوار دو یا چند هواپیما شوید و هر تکه از مسیر را با یک شرکت هواپیمایی طی کنید. فراموش نکنید پروازهای یکسره خیلی بهترند و مشکلات شما را کم تر می کنند، بنابراین پرداخت مقداری هزینه بیشتر به کاهش مشکلات تان می ارزد. صندلی کنار راهرو: بهتر است در هواپیما در صندلی های وسط و مجاور راهرو وسط هواپیما ننشینید. این راهرو مسیر رفت و آمد مسافران و مهمان داران است و ممکن است، دیگران دایم با شما برخورد کرده یا اشتباها مایعات، چای و قهوه مهمان داران روی لباس شما بریزد. اگر هواپیما صندلی خالی دارد، جایتان را عوض کنید.

 

▪ اشیاء ممنوعه: قبل از تحویل بار، یک بار وسایل موجود در کیف دستی تان را کنترل کنید. گاهی شما یک چاقوی مسافرتی، قیچی، ناخن گیر، قیچی کاغذبر، دربازکن حتی عطر و اسپری در کیف دستی تان دارید که به شما اجازه نمی دهند آن ها را همراه تان به داخل هواپیما ببرید. در این شرایط چون بارهایتان را تحویل داده اید، این وسایل در انبار فرودگاه باقی خواهد ماند و امکان گم شدن آن هم وجود دارد. بنابراین قبل از تحویل بار کیف دستی تان را کنترل کنید و لوازم غیرمجاز آن را درون چمدان هایتان بگذارید.

 

 

▪ سفر در بارداری: دقت داشته باشید که بعضی از آژانس های هوایی به خانم های باردار بیش از ۳۲ هفته، اجازه پرواز نمی دهند. فراموش نکنید security gate که در فرودگاه ها از آن عبور می کنید، پرتو X ندارد، پس نگران نباشید! این دستگاه ها فقط وجود فلزات را نشان می دهند. اصلا فقط چمدان ها از مسیر حاوی پرتو X عبور می کنند. معمولا فشار داخل هواپیما نیز تنظیم شده و ضرری برای شما و جنین ندارد. در هنگام نشستن، مرتب شست پایتان را حرکت دهید، پاهایتان را خم و راست کنید و راه بروید تا خون در پاهایتان جریان پیدا کند. شما می توانید با پوشیدن جوراب های مخصوص، جریان خون در پاهایتان را افزایش دهید. سه ماهه دوم بارداری، بهترین زمان برای مسافرت هوایی است.

 

 

 

موارد مرتبط

ایمنی و سلامت در هتل

ایمنی و سلامت در هتل

یکی از مهمترین قسمت سفر هتلی است که در آن اقامت داریم . پس باید به یک سری نکاتی درباره ی آن دقت کنیم تا سفر خوب و به یاد ماندنی داشته باشیم:)

ادامه مطلب