ایمنی و سلامت در هتل

ایمنی و سلامت در هتل

 

 

 

 

 

یکی از مهمترین قسمت سفر هتلی هست که در آن اقامت داریم . پس باید به یک سری نکاتی درباره ی آن دقت کنیم تا

سفر خوب و به یاد ماندنی داشته باشیم

 

 وسایل برقی قابل حمل:

در اتاق های هتل وسایل برقی و الکتریکی قابل حمل وجود دارد که باید مداوم ارزیابی شده و سالم باشند. وسایلی مثل سشوار، کتری برقی، اتو و تلویزیون معمولا در اکثر هتل ها وجود دارند که باید سالم بوده و سیم ها و ارتباطات آنها آسیب ندیده باشند.

 

 

 حمام:

معمولا مهم ترین موضوع در این مکان ها، لغزیدن و سُرخوردگی است.

حتما باید در کنار وان حمام، حوله و یا کف پوشی غیرلغزنده باشد و به خصوص اگر دوش در سرویس بهداشتی است اطراف آن میله های فلزی برای کنترل و جلوگیری از لغزندگی نصب شده باشد.

 

 

پنجره:

شیشه ها نباید شکسته و ترک خورده باشند و ترجیحا اگر سالمند و یا کودک به همراه دارید، از اتاق هایی که پنجره ها و شیشه های قدی دارند، استفاده نکنید.

خطر افتادن از پنجره را حتما بررسی کنید. آیا نرده وجود دارد یا خیر؟ ضمنا قسمت پایینی پنجره ها باید حداقل ۸۰۰ میلی متر بالای کف اتاق باشد و یا در غیر این صورت حتما در بیرون پنجره ها نرده کشی وجود داشته باشد.

 

 

دقت کنید تخت خواب ها و مبل درست زیر پنجره نباشند چون احتمال دسترسی کودکان به پنجره و افتادن آنها وجود دارد و اگر این طور است اتاقی دیگر انتخاب کرده و یا بخواهید مکان تخت و مبل را تغییر دهند.

 

 

نکات نظافتی و بهداشتی:

در هتل درخواست کنید سرویس های بهداشتی، حمام و تمام اتاق ها را حتی المقدور هر روز نظافت کنند چون محیط اتاق معمولا کوچک بوده و در مسافرت خودتان به شخصه فرصت نظافت محل را نخواهید داشت.

در سرویس های بهداشتی باید شامپو، صابون و خمیر دندان وجود داشته باشد و حوله ها همواره تمیز و خشک باشند. بهتر است خودتان نیز همین وسایل را همراه داشته باشید، به خصوص اگر مستعد آلرژی های پوستی و تنفسی هستید، حتما از شوینده های مخصوص همراه تان ببرید. خدمتکاران نباید حین نظافت از شوینده های شیمیایی قوی و بودار استفاده کنند چون احتمال آسیب تنفسی به ساکنان اتاق ها وجود دارد.

 

 

اگر در هتل به استخر می روید، حواس تان باشد که آب استخر حتما تمیز و بهداشتی باشد؛ حتما در آنجا غریق نجات وجود داشته باشد؛ علایم هشدار در استخر نصب شده و عمق آن مشخص باشد و تمام وسایل مربوط به نجات غریق موجود بوده و برای کودکان جلیقه نجات وجود داشته باشد.

 

 

سفر خوب و به یاد ماندنی داشته باشید smiley

موارد مرتبط

ایمنی و سلامت در هتل

ایمنی و سلامت در هتل

یکی از مهمترین قسمت سفر هتلی است که در آن اقامت داریم . پس باید به یک سری نکاتی درباره ی آن دقت کنیم تا سفر خوب و به یاد ماندنی داشته باشیم:)

ادامه مطلب